Thursday, September 4, 2014

Cita-Cita

Assalammualaikum...

Dalam hidup ni siapa yang tidak ada cita-cita. Rasanya kalau ditanya pada budak kecik pun dia akan cakap:

" nanti besar nak jadi polis"

x pun..

"nak jadi bomba..."

atau

"nak jadi doktor"

itu ayat budak-budak. kalau tanya kat orang dewasa atau mak orang, kalau jawapan yang sama dekat atas tu rasanya something wrong somewhere lah depa tu..kena selidik balik ape yang x kena..

Dulu waktu zaman kanak-kanak, aku nak jadi doktor. sebabnya, kalau Mak Abah aku sakit, ahli keluarga sakit at least aku ada untuk tolong depa. Tapi sebab 'terlebih' cerdik x jadi doktor. Alhamdulilah masa jadi Manusia yang akan berguna untuk agama, bangsa dan negara. 

Itu cita-cita dulu kala. diwaktu hingus masih belum kering. sekarang dah ada anak sorang. Insyaallah akan bertambah.. bila ditanya apa aku nak buat pada usia aku yang dah nak masuk 30 series ni? walaupun masih ada berbaki 2 tahun lagi. 

aku nak jadi Wanita yg Solehah buat PenciptaNya..walaupun masih belum sempurna.. aku nak belajar...
aku nak jadi Isteri yg terbaik untuk Suaminya..
Ibu yang penyanyang buat Anak-anaknya..

InsyaAllah..
perancangan aku masih awal. kalau diberi skala 1 hingga 10 aku masih di tahap 0.5 kot. sebab masih awal. semua ni aku buat untuk keluarga.. semoga Allah permudahkan semua urusan aku.. 


Feel Free like Instagram and Fan Page by_WanieBoahari

No comments:

Copyright to Wanie Boahari
Designed by UMIESUEstudio 2016