Thursday, August 4, 2016

Tips Anak Asyik Terjaga Malam

Assalammualaikum..
 
Baru-baru ni terfikir. Aku kena teruskan penulisan dekat blog ni. at least about parenting. Aku x akan komen macam mana orang lain didik anak. Sebab lain orang lain caranya.. Anak tu kn amanah..pandai-pandailah korang didik...
 
sebab kenapa aku kena tulis balik.. sebabnya, aku ni pelupa.. bila anak kedua ni menghadapi sesuatu situasi yg aku rasa anak pertama pernah lalui.. tapi bila aku nak ingat balik macam mana aku handle.. aku jadi lupa...
 
Mak anak dua memang macam ni.. kalau anak dah ramai, aku x tahu jadi macam mana. x pe kalau x ada reader.. ia untuk aku kan...
 
Baru-baru ni..
 
 
anak aku si Faiq Nuruddin, dia bukan susah nak tidur. Dah tidur pun.. pastu nanti tetiba dia terjaga.. melalak.. sedangkan dia dah mengantuk.. mula-mula fikir dia lapar.. bg susu dia x nak.. tepuk perut..ingat kembung.. bila urut pun dia still nagis.. mak pak dia dh ngntuk. penat esok nak kerja.. jd rungsing..
 
terus kepala ni fikir macam-macam. google kalo ada parents yg hadapi masalah ni.. tetiba ada baca blog ni, dia cakap kalau anak x nyenyak tidur, macam dia mimpi buruk or apa-apa jela.. boleh baca surah Al-Zalzalah hembus dekat umbun-umbun anak..
 
 
 
selain tu.. time nak tidurkan anak.. aku juga amalkan ayat kursi, 3 qul & bismilahilazi..
 
 

 
kita percaya, terdapat makhluk Allah yg boleh dilihat dan tidak boleh dilihat.. berlindung pada Allah dari segala kejahatan yg nampak atau tak...
 
 
 

No comments:

Copyright to Wanie Boahari
Designed by UMIESUEstudio 2016