Wednesday, January 4, 2017

Azhad Dah Sekolah

Assalammualaikum..

Selamat tahun baru 2017. Sekejap je dah 4 hari berlalu untuk 2017. 

Permulaan tahun baru yang agak baik. Alhamdulilah Azhad pun dah start sekolah. Aku hantar dia tadika PASTI dekat-dekat dengan rumah babysitter and dekat dengan tempat kerja kami. 

Kenapa aku pilih PASTI sebagai permulaan persekolahan Azhad?

Mula-mula aku nak hantar Azhad dekat Little Caliph. Tapi sebab tadika tu agak jauh dari rumah babysitter and agak jauh dari office kami, lebih kurang 30 minit perjalanan pergi dan 30 minit perjalanan balik. So kena habiskan masa 1 jam dijalan dan menghabiskan masa waktu rehat kami di jalanan jugak. 

Aku juga ada buat survey sikit tadika yang sesuai. Bila berdiskusi dengan suami, kami prefer PASTI sebab focus kami bukan nak push Azhad supaya pandai. Eh, siapa x nak anak pandai.. kami nak dia dapat skill lain, lebih kepada soft skill. Azhad pun baru 3 tahun 4 bulan. Kami tahun, masa sekarang ni dia lebih kepada nak main. So bagi dia enjoy dulu.. 

Aku rasa sekarang mak bapak dah alert nak letak anak-anak dorang belajar dekat mana. So aku pun nak yang terbaik. Aku lebih kepada Islamic education. Lain parents lain caranya kan.. 

Tadi dapat gambar Azhad dan kekawan dia dari group whatsapp. Cikgu dia yang bagi. terus rasa macam bahagianya tengok anak sendiri focus buat aktiviti. Bila tengok muka dia rasa macam sedih sangat. Anak ibu dah besar..




Azhad, ibu sentiasa sayang Azhad. Azhad tetap baby ibu...

No comments:

Copyright to Wanie Boahari
Designed by UMIESUEstudio 2016